[2009] Villon's Wife

filmy z Japonii
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Snake
Grupa Trzymająca Władzę
Posty: 897
Rejestracja: 30 maja 2010

[2009] Villon's Wife

Post autor: Snake » 19 lis 2010

Obrazek

inny tytuł : Viyon no tsuma
reżyseria: Kichitaro Negishi
scenariusz: Yôzô Tanaka
premiera: sierpień 2009 (Świat)
produkcja: Japonia
gatunek: Dramat
obsada: Tadanobu Asano, Takako Matsu, Ryoko Hirosue, Satoshi Tsumabuki ,Shigeru Muroi , Masato Ibu ,Shin'ichi Tsutsumi


nagrody :
* 8 nagród (m.in dla najlepszej aktorki i najlepszego aktora) oraz 13 nominacji (w tym sporo od Japońskiej Akademii Filmowej oraz Asian Film Award)


opis (własny):
Lata 40' XX wieku. Otani to znany pisarz (także za swoje nieudane próby samobójcze) mający problemy z alkoholem, wdający się w romanse i przepuszczający pieniądze. Jego żona to oddana mu Sachi, wychowująca ich dwuletniego synka. Otani okrada pewien bar prowadzony przez starsze małżeństwo po czym znika. Sachi, aby zapobiec zgłoszeniu sprawy na policję oddaje się "w zastaw" i zaczyna pracować dla miłych staruszków. Do baru przyjdą pewne trzy różne osoby, które jeszcze bardziej skomplikują sytuację bohaterów. Żona bowiem pragnie tylko tego, aby rodzina była razem, natomiast rozczarowujący mąż boi się i życia i śmierci.

linki:
http://asianmediawiki.com/Villon's_Wife" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.filmweb.pl/film/Viyon+no+tsuma-2009-491283" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.imdb.com/title/tt1259609/" onclick="window.open(this.href);return false;


trailer: sporo spojlerów
Spoiler! [youtube]-wKU3eHze3M[/youtube]


ode mnie:
Zwykle nie przepadam za dramatami osadzonymi w przeszłości, ale w przypadku Villon's Wife dobór czasu akcji był świetny. To okres w którym "mężczyźni i kobiety są już równi" (widać to po wyemancypowanych Japonkach w amerykańskich strojach, które podrywają Jankesów), jednak bohaterka zachowuje się w tradycyjny sposób i nie zamierza od tego odchodzić (choćby symbol otrzymanego kimona).
Villon's Wife zapamiętam za smutny klimat, w którym postacie robią dobrą minę do złej gry. W sumie cały czas powinna przygrywać melancholijna muzyka, bo mąż ma problemy natury egzystencjalnej, a żona choć przez niego cierpi, to wcale tego nie okazuje.
Nienachalny i dość subtelny symbolizm mocno podnosi wartość tego filmu.
Tak samo i aktorstwo z kapitalnymi postaciami pierwszoplanowymi (Asano jak zawsze genialny ; Matsu pełna charyzmy aktorka i piosenkarka zgarnęła jednak najwięcej nagród za tę rolę) oraz drugoplanowymi.

Bardzo solidny, niepozostawiający obojętności film
7/10


ODPOWIEDZ