alternatywny j-music <tak w skrócie:p>

azjatycka oczywiście
Awatar użytkownika
Azzel
Grupa Trzymająca Władzę

alternatywny j-music <tak w skrócie:p>

Post autor: Azzel » 10 lut 2010

Czyli będą wszelakie smęty muzyczne.
Wybaczcie za lenistwo - nie chce mi się za dużo szukać, tłumaczyć itd więc zrobię to na zasadzie: opis skądś, płytki i słów ode mnie parę:) no i pododaję z czasem coś, na razie to co pierwsze pod ręką będę miała:)

World's End Girlfriend (ワールズ・エンド・ガールフレンド)

Obrazek
World's End Girlfriend (ワールズ・エンド・ガールフレンド) is the musical project of Katsuhiko Maeda (Born November 1). Placing the solo musician's music into a particular genre is difficult, as his work blends elements of electronica and post-rock to create a unique style.
Albumy
* Ending Story (2000)
* Farewell Kingdom (2001)
* Xmas Song(2001) (Released as World's End Boyfriend, reissued with 2 extra tracks in 2003)
* Dream's End Come True (2002)
* Enchanted Landscape Escape (2002) (Released as Wonderland Falling Yesterday)
* The Lie Lay Land (2005)
* Palmless Prayer/Mass Murder Refrain (2006) (Collaboration with Mono)
* Hurtbreak Wonderland 2 (2007)
* Enchanted Landscape Escape (2007)

EPy
* Sky Short Story (2000)
* Listening You (2000)
* Letter from Crying Klara (2001)
* Halfmoon Girl (2001) (split 12")
* Kira Kira Gibri, Nausicaa Requiem and Kimiwo Nosete (2007)

Soundtrack'i
*Air Doll (2009)

Ode mnie: Day coś wspominała na ich temat więc zaciągnęłam bo już wcześniej widziałam to i... powiem ze mieszane uczucia - przesłuchałam 3 płyty w tym soundtrack to bym powiedziała, jedna mi się dosyć dosyć podobała, jedna - nie jakaś nadzwyczajna ale przyjemna, a teraz słucham chyba jakieś inne dwie - powiedziałabym że czasami za dużo jak dla mnie elektroniki, więc zdaje mi się że da się znaleźć dla każdego coś dla siebie odpowiedniego.

Miaou

Obrazek
Miaou were formed in 1999 by Tatsuki Hamasaki and sisters Mayumi and Hiromi Hasegawa.

Their debut album, 'Happiness' (Noon records, 2003), was quickly followed by a tour with Australia's Art Of Fighting. Their 2005 release, 'Make These Things Alright' saw Miaou develop their sound into an even more tuneful, dreamy version of instrumental rock.

That same year saw a tour with Canada's Below The Sea, with whom the band also collaborated with to record a split e.p., released on Preco Records, the label of Tokyo music store LINUS RECORDS.

2006 proved to be another busy and exciting year. Things started off with the inclusion of 'Grasslands' on the Where Are My Records compilation c.d., "Je T'aime", before the band headed into the studio to record probably their most distinctive, beautiful and accomplished material to date with the painted e.p. (Thomason Sounds). The e.p. was once again recorded by toe's Takaaki Mino, who has produced all of their material to date.

The release of the painted e.p. was followed by a Japan tour with Thomason Sounds label mates Tracer AMC from Northern Ireland, as well as distributing their music through north america with Darla Records.

Their third full length album, 'All Around Us' will be released by Thomason Sounds on July 18th 2008.
ich stronka: http://www.miaoumusic.com/
myspace: http://www.myspace.com/miaoumusic

Albumy:
* all around us (2008)
* MAKE THESE THINGS ALRIGHT (2005)
* happiness (2003)

E.P.
* painted e.p.
* Tour e.p.

Remixy:
* Usual Revolution And Nine Remix
Released: April 2009
Notes: Remix album for popular no.9 release, "usual revolution and nine".

Kompilacje:
*LITTLE DARLA HAS A TREAT FOR YOU v.25: Endless Summer 2007-08 Edition
* Je t'aime
* Sound Interior Ver.2 〜少し遅い夜に (dwie piosenki na płycie)

Ode mnie: nawet się natrudziłam i znalazłam większość płyt a jak dotąd słuchałam tylko dwie wiec chyba nawet na dobre idzie mi tworzenie tego tematu xp Ogólnie to już coś co bardziej lubię - gitarka, perkusja ale i tak wolne dźwięki, a przynajmniej nie za szybkie, trochę zupełnie pomieszanego, chaotycznego grania, nawet gdzieś tam się przewija jakiś wokal przyjemny, osobiście bardzo lubię:)

audio safari

Obrazek
Audio Safari is a mellow electro-shoegaze band from Kyoto Japan. Originally a duo (with computer backing), they've diversified over the past four yeas and now include a drummer and bass player. In that time they've only recently released a single full-length album, 2007s Urunosora.

Actually, calling them "electro" is a bit misleading. Much of Urunosora reminds me of Highvision era Supercar. They are very soft but full of bubbling synths and solid bass-lines, with an overall positive yet melancholy feel. Mami Sakurai's vocals are equally soft and clear, a bit like Chara meets Bjork. Pleasant yet unique enough to stand out in a crowd full of similar singers. There are also echoes of Sigur Ros sprinkled throughout, largely due, again, to Mami's wonderful delivery over the twinkling pianos and synths. A sort of slow but insistent quality. "Don't tell anyone," it says "but I have something important to tell you."

Audio Safari are one of those bands that you must actually listen to in order to fully understand. It's often too easy to just skip through a song looking for the good bits, but with Audio Safari, the good bits are sewn through the entire work. This is a rare feat. Hopefully they won't wait another four years for the next album. Then again, it would certainly be worth the wait.
strona: http://www.audio-safari.com/
MYSPACE: http://www.myspace.com/audiosafari

dyskografia -> to właściwie jedna płyta
* Urunosora (2007)

Ode mnie: trochę więcej elektroniki ale całkiem przyjemna płytka, jakoś lubię taką slow muzykę z damskim głosem, spokojnie, powoli i przyjemnie.

Sgt.

Obrazek
Formed in 1999 in Tokyo, Japan, the four-piece sgt. utilizes a broad range of genres to create their distinctive sound, including that of post-rock, jazz, ambient and improvisation.
myspace: http://www.myspace.com/sgtofficial

dyskografia:

* Perception Of Causality [2005]
* Stylus Fantasticus [2008]
* Capital of Gravity [2009]

ode mnie: powiedziałabym że motyw przewodni to skrzypce, zupełny instrumental, trochę do tego gitarowo, perkusyjno, elektronicznie. Całkiem ciekawe coś:).

Texas Pandaa

Obrazek
Texas Pandaa are:
Asako Natsubori (Vocals and Guitars)
Mikiko Degawa (Chorus and Bass)
Kazutaka Ichimura (Guitars)
Nadehiko (Drums)

Texas Pandaa is a four-piece shoegaze/romantic-pop band that feature mesmerizing female duo haromonies. Their debut release “One Gleam After the Shadow” came out July 14th 2006 on indie label Zankyo Records.

Although their commemorable debut album "one gleam after the shadow" did not make it on the top 10 list on the charts, and neither did their sophomore album "DAYS". With big fat possibility their future albums won't either. But they seem happy with what they do.
http://www.myspace.com/texaspandaa
http://www.texaspandaa.com/ENG/index.html

Dyskografia:

* one gleam after the shadow (2006)
* DAYS (2007)

ode mnie: taki trochę dla mnie popik, przypomina mi głosem Audio Safari wokalistka i też taki senny nastrój.

toe

Obrazek
Toe is a Japanese music group. While mentioned in many post-rock circles, their song structure and dynamics are similar to many popular math rock artists.

Toe is composed of Kashikura Takashi on drums, Mino Takaaki on guitar, Yamane Satoshi on bass guitar, and Yamazaki Hirokazu on guitar. Toe has formally played with this line-up since the band’s inception in 2000. They are currently one of two bands on the indie label Machu Picchu[1], along with the band mouse on the keys.

The vast majority of the music is instrumental and features the swift and acute drumming of Takashi. The band is also known for its melodic, clean guitar settings. Additionally, the compositions have repetition from typical rock motifs, but use very subtle changes in beat and rhythm to form a unique sound. The band has changed their sound over their musical tenure by incorporating acoustic guitars, rhodes piano, and vibraphones in their most recent releases.
http://www.toe.st/
http://www.myspace.com/toemusic

Dyskografia:

* NOON RECORDS COMPILATION vol.1 <kompilacja>
* Re:designed (2003)
* ROCK MOTOWN
* the book about my idle plot on a vague anxiety (2005)
* RGBDVD2 (2006)
* For Long Tomorrow (2009)

ode mnie: głównie gitara i perkusja, praktycznie sam instrumental, aleeee, ostatnia płyta trochę bardziej jest różnorodna, pojawia się wokal czasem i zdecydowanie muzyka bardziej zapada w pamięć niż z poprzednich które są takie dobre do posłuchania w tle.

sleepy.ab

ObrazekObrazek
sleepy.ab is a four-piece post-rock band from Hokkaido, Japan formed in April 2002. They describe their music as having characteristic melodies of transparency and floating aimlessly. The “ab” in their name stands for “abstract”, and it isn’t pronounced when spoken.

sleepy.ab members are: 成山剛 (Tsuyoshi Nariyama) on vocals/guitar , 山内憲介 (Kensuke Yamauchi) on guitar, 田中秀幸 (Hideyuki Tanaka) on bass guitar, and 津波秀樹 (Hideki Tsuha) on drums.
http://www.musicaallegra.com/sleepy/index.html
http://jp.myspace.com/sleepyab

Dyskografia:

* face the music (2002)
* traveling fair (2004)
* palette (2006)
* LIVE@Sapporo Artpark (2006)
* fantasia (2007)
* archive (2008)
* LIVE@Sapporo Concarino (2008)
* paratroop (2009)

do obaczenia:
sleepy.ab 「メロウ」 PV <zabawne jakoś tak ma usta jak śpiewa xD>
sleepy.ab メリーゴーランド PV

ode mnie: kolejny odmóżdżacz powolny z męskim wokalem tym razem dla odmiany:)

To na razie wszystko xp Nie ma siły wrzucać więcej <już dobre 5h nad tym siedzę oO>,eh, a jeszcze trochę tego było, mam nadzieję ze ktoś zajrzy w to chociaż T__T <nawet się poświeciłam i część płyt sama zauploadowałam xp> I jak by coś nie chodził proszę dać znać, ta część co nie ja wrzucałam była wyszukiwana ale nie ściągana przeze mnie wiec nie wiem czy nie cza jakiegoś hasła gdzieś przypadkiem itd.

Awatar użytkownika
Maura
Wyróżniony

Post autor: Maura » 10 lut 2010

Azzel, jesteś wieeeelka! *______*
Dzięki za temat, na pewno skorzystam, przesłucham i dam znać co i jak ;)

Z wyżej przedstawionych znam tylko Miaou, tzn ich pierwszą płytę. (a dzięki Azzel mogę w końcu posłuchać dwóch kolejnych ) Naprawdę dobra płyta ; ) Jak ktoś lubi się wkręcić i odpaść na pół godzinki to polecam ^^
Awatar użytkownika
daydreamer4
Doramowy maniak

Post autor: daydreamer4 » 10 lut 2010

Azzel <3333 Dziękuję ci :D:D

Kilka z tych zespołów kojarzę jak pierwsze World's End Girlfriend (mogę jeszcze sie dołożyć z płytka The Lie Lay Land jakby ktos był zainteresowany) czy Miaou ale też miałam tylko Happines - także bardzo się ciesze ze moge sie teraz zaopatrzyć w pozostałe :DDD

Toe i Sleepy ab. sciągnelam właśnie ostatnio i za to pierwsze jeszcze się nie zabrałam za to drugie bardzo mi sie podoba ;))

Nie wiem co tam jeszcze fajnego chowasz w zanadrzu ^^ ale jak poogarniam trochę mój śmietnik muzyczny na dysku i sprawdze co jeszcze ciekawego mogłabym dorzucić ;)
Awatar użytkownika
Azzel
Grupa Trzymająca Władzę

aa, zapomniałam dodać ze to co ja dorzucałam jest na sendspace - wiec nie wiem jak długo będzie dostępne <niestety i MU i MF nie chcą mi na tym kompie współpracować ze mną>. No i wielki żal bo mam jeszcze trochę zespołów do dorzucenia tu ale uhh, dużo płyt i chyba będę tylko część podawać już linków, dużą część tego można znaleźć na jpopsuki więc jakby ktoś nie miał naprawdę konta mogę to wrzucić xp no to w końcu chyba wszystko z formalności xD
W ogóle Maura nie wiem czy cię by interesował jeszcze temat z cięższa muzyką nie zamulaczami;p Miałam zamiar zrobić ale wpisywanie ciągłe bbcodów jest trochę męczące xp wiec topik poczeka...

edit: no mam tą płytę ale właśnie staram się ją wrzucić na MF jak skończę ze s.a
Awatar użytkownika
daydreamer4
Doramowy maniak

Post autor: daydreamer4 » 10 lut 2010

Ja jestem chętna bo ostatnio ... ze tak powiem "wchodze" w temat xD ALE własciwie to jest temat o Jrocku gdzies tu na doki... Taki bardzo bardzo ogólny... ale ponieważ tego jestyle nie wiem czy to sie wszytsko nie pomiesza i znowu zrobi sie misz-masz.
Ale z kolei jest tego stanowczo za dużo zeby robic po jednym temacie ;)
Awatar użytkownika
Maura
Wyróżniony

Post autor: Maura » 10 lut 2010

dużą część tego można znaleźć na jpopsuki więc jakby ktoś nie miał naprawdę konta mogę to wrzucić xp
Aż sobie wygooglałam bo nie miałam pojęcia cóż to ^^ Spoko Azzel, o linki się nie martw, to się zawsze da gdzieś znaleźć, a jak nie to wtedy będziemy Cię nachodzić ;D
W ogóle Maura nie wiem czy cię by interesował jeszcze temat z cięższa muzyką nie zamulaczami;p
Jak bardzo ciężka? ;D Przyznam, że w jrocku nigdy nie siedziałam , ale że jestem otwarta na wszelkie nowe rzeczy przyda się jakiś przewodnik ^^

edit
o, znalazłam właśnie u siebie na dysku japońską psychodelę z lat 70tch i koreańską z lat 80tych xP Ah :D
Awatar użytkownika
Azzel
Grupa Trzymająca Władzę

mam na myśli szeroki zakres muzyczny akurat od punkowych cosi <jedna kapela babska mi sie całkiem podoba, nie powiem:D>, poprzez jakieś emo, scremo, zwykłe metalowopodobne cosie, idąc również w stronę ska, hardrocka skończywszy na psychobilly i innych dziwactwach, mój dysk miejsca już nie ma za to muzyki od cholery xp <zwłaszcza odkryłam niedawno ze mam naprawdę świetny zespół z damskim wokalem i to kurcze jaaakim :D>

edit:były błędy w plikach Miaou, mam nadzieję że już wszystkie płyty są na miejscu tak jak być powinny xD
Awatar użytkownika
Azzel
Grupa Trzymająca Władzę

Post autor: Azzel » 07 mar 2010

wypadałoby coś dodać w ramach przerwy w pisaniu pracy <każda wymówka jest dobra by nie pisać xp> sooł

Walrus
Obrazek
Japanese band With their loud waves of drone, distortion, and feedback, Walrus fit in perfectly into the “shoegazer” category. But what keeps them seperate from other shoegaze bands is that Walrus conceives such atmosphere in their dreamy landscapes that gives them an epic feel to their compositions, which are all mainly written by vocalist/guitarist Akitomo Tanaka.
Walrus formed in 1997 and right off the bat were making as many recordings as possible and playing an extensive amount of live shows.
Płyty:
* Seven [1999]
* 光のカケラ (Hikari No Kakera) [2000]
* In The Room Of A Singular Point [2004]
* Colloidal [2005]

Ode mnie: Własciwie to ich dyskografia to trochę dla mnie niewiadoma bo gdzie indziej wyczytałam co innego gdzie indziej znów co innego. Dwie pierwsze podane na pewno istanieją <bo je mam:p> Z lenistwa daję jedną. Co do zespołu - przyjemne smętolenie czasami z dobrym hałasem w tle. Póki co słyszałam tylko 7demkę no i wrażenia z wokalu - pomyślałam sobie ze to taki typowy japoński głos:p ale jest przyjemnie. A, no i zespół nie istnieje już a jego następstwem częściowo jest...

a-fei

Obrazek

http://www.a-fei.org
http://www.myspace.com/afei07
a-fei: solo unit of guitarist Atsushi Kobayashi of former walrus from Tokyo.
at 2005: activity stop of walrus. he began to make his own music while being involved in the recording of various artists.
at 2007: walrus dissolved.he started up activity of own production work in full scale by the completion of the solo album "Nymphéas". "a-fei" is full of his original ideas, influenced from his favorite music like Electronica and of course Alternative rock music, and different from the band sound.
Płyty:
*Nymphéas[2007]

ode mnie: Chyba bardziej mi się podoba tenże instrumental niż poczynania wczesniejsze zespołu <ale nie dosłuchałam drugiej płyty wiec moze nie powinnam jeszcze oceniać xp> dodam tu last.fmową ciekawostkę odnośnie pierwszej piosenki xD:
*pupa means nothing in Finnish :D
*pupa means music in australian n_n
*pupa means 'an ass' in polish : D
czyli oto jak z niczego wychodzi japończykom polska pupa ;p

na dziś wsio:p
Awatar użytkownika
akire
Przyklejony do ekranu

Post autor: akire » 07 mar 2010

biorę drugie i trzecie, bo pierwszego się boję, zobaczymy co ciekawego ^^

(a Matryoshka mi ciągle w playliście siedzi i zupełnie przypadkiem akurat ją włączyłam do nauki, więc warto spróbować co tam proponujesz :D)
Awatar użytkownika
Azzel
Grupa Trzymająca Władzę

Post autor: Azzel » 07 mar 2010

wrzuciłabym więcej dziwnych rzeczy ale ciągle walczę ze sobą by pisać pracę xp <jej, ktoś tu zajrzał! xp>
Awatar użytkownika
KartoflAnka
Doramowy maniak

Post autor: KartoflAnka » 08 mar 2010

Nie ma tu o nich topiku jeszcze a moim zdaniem warto. On i ona tworzą grupę.

Capsule - electronic, japońskie techno ewentualnie :D

mnie chwyta za uszy ale dzielę sie najnowszym albumem. Spać mi sie chce i potem najwyżej zedytuję. Azzel nie bij. :cry:

Obrazek

Artist : capsule
Title (Album) : PLAYER
Release Date : March 03, 2010

Genre : Electronic
Bitrate : 320kbps

Tracklist:
01 Stay with You
02 Player
03 I wish You
04 The Music
05 Factory
06 I was Wrong
07 Can I Have A Word
08 What do you want to do
09 Hello
10 Love or Lies

link:

http://www.mediafire.com/?zvndzynimmm

ja tu zagladam :D
Awatar użytkownika
Azzel
Grupa Trzymająca Władzę

Post autor: Azzel » 11 kwie 2010

zapomniałam się w końcu wypowiedzieć - pierwszy raz puściłam płytkę tego powyżej jak szłam spać i zdecydowanie był to zły pomysł xD Osobiście nie przepadam za taką muzyką, ale kto lubi ten klimat pewnie się spodoba. Anullka jakbyś szukała ich innych płyt to gdzieś widziałam ich dyskografię mogę podrzucić.

A teraz dodatki ode mnie, tym razem już obiecywałam coś ciężkiego tak więc niech i będzie.

Arise In Stability

Obrazek

gatunek: Metalcore/Progresywna
http://www.myspace.com/ariseinstability
http://www.lastfm.es/music/Arise+In+Stability

Arise in stability powstało w 2004. Przez te parę lat skład zespołu zmieniał się dosyć często. Obecnie jest on współtworzony przez:
wokalistę: Housuke Taniguchi
gitarzystę: Masayoshi Onodera
gitarzystę+wokal: Genki Sano
basistę: Hiroshi Mizuno
perkusistę: Suguru Yamashita

Od lipca 2009 zespół należy do wytwórni Lastfort Records.

Dyskografia:

Obrazek
* Over Humanity Demo [2006]

Obrazek
* As Actual As A Desire Demo [2007]

Obrazek
* Creation Of Ruin Demo [2009]

Ode mnie: natworzyć się jeszcze nie natworzyli za dużo ale zawsze coś. A muzyka dla lubiących cięższe brzmienie.

Within The Last Wish

Obrazek

gatunek: hc, scremo, emo
strona zespołu: http://www.freepe.com/ii.cgi?wt2lastwish
myspace: http://www.myspace.com/withinthelastwish

skład:
gitara/wokal: lin
gitara/wokal: hatano
wokal: kencoma2
bass: umehara
perkusja: yu-ichi

Dyskografia:

Obrazek
* I Talk About My Pain Here For Purification Of Memories [2006]

* A trace of the memories

Obrazek
* The World is Painted Out [2009]

po długim namyśle na próbkę koncertową daję to:
miło widzieć ze Japończycy umieją się nieźle ruszać na koncertach... już nie mówiąc że moshowanie - wyższy poziom xD <eh, ja chce na ich koncert...>

Ode mnie: Ostatnio strasznie mi się zespół spodobał, dla fanów gatunku kapela obowiązkowa :p

na razie tyle.
Awatar użytkownika
Pino
Grupa Trzymająca Władzę

Post autor: Pino » 12 kwie 2010

wlasnie sobie slucham na myspace Arise in stability (niezle -to co magdziki lubia najbardziej) przynajmniej po tych kilku utworach:) fajnie sie gra przy tym w Mahjongg :) Within The Last Wish przetestuje jutro:) (daehanmingook-na lastfm to ty azzel?:)
Awatar użytkownika
Azzel
Grupa Trzymająca Władzę

Post autor: Azzel » 12 kwie 2010

nii, nie posiadam lasta, myspace'a, facebooka ani naszej klasy, jestem nieosiągalna w tej kwestii;p
Awatar użytkownika
EwCzAkIs
Przyklejony do ekranu

Post autor: EwCzAkIs » 12 kwie 2010

Ja wlasnie sie za Miaou zabralam - chwilowo na myspace ale juz sciagam dzielnie xD Dzieki Azzel jesli jeszcze ci nie mowilam ze cie uwielbiam to teraz to powiem - uwielbiam cie :mrgreen: ale o zesz ty piszesz temat zeby nie pisac pracy a ja sobie wmawiam ze zaraz usiade do swojej tylko przeslucham to czy tamto 8) takze przybij piache siostro :wink:
ODPOWIEDZ